تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1396برچسب:, | 11:35 | نویسنده : admin

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

در مراسمی از ثبت شیوه سنتی تهیه آجیل تبریز در فهرست آثار ملی رونمایی شد.

رونمایی ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ناملموس با توجه به شهرت جهانی آجیل تبریز و در پی درخواست اتحادیه مربوطه در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در این مراسم ، بر اهمیت آجیل در تولید داخلی و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت:  باید تلاش شود آجیل تبریز به صورت بین المللی نیز ثبت شود.
نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در آستانه تبریز 2018، ثبت ملی آجیل تبریز در در فهرست آثار ملی ارزشمند بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: آجیل تبریز از دیرباز به عنوان یکی از مرغوب ترین و معروف ترین سوغاتی های تبریز بوده است و قدمت آن به قبل از دوره قاجار برمی گردد.
آبدار افزود : شهرت جهانی آجیل تبریز و شیوه تهیه سنتی آن باعث شد تا با تکمیل پرونده و پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شود.
آذربایجان‌شرقی از لحاظ تولید آجیل و خشکبار رتبه نخست کشور را دارد و بخشی اعظمی از تولیدات این استان به خارج از کشور صادر میشود.
بر اساس آمارها ، هم‌اکنون بیش از 500 آجیل فروش در تبریز مشغول فعالیت هستند  که برای بیش از 2 هزار نفر اشتغالزایی کرده اند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: